fredag 5 mars 2010

avsnitt 9: Sturm und Drang, idag kallat emo-kids

Jag igen... kände mig lite pressad att skriva något, den resterande kvinnliga delen av familjen tjatar.
Bara för det kom jag att tänka på den där Björn Gustafsson-sketchen "asså, några av mina polare har ju riktiga flickvänner då, verkar så himla jobbigt. Bara tjötar och tjötar." Haha, den är seriöst rolig, hur överskattad den där typen än är. Om du av någon anledning inte sett den så är det bara att googla på wow-jocke så hittar du den garanterat.

Den här veckan har varit lite halvkörig, lång onsdag (11-17 utan lunchrast, man fick sitta och tugga tyst på kanjilektionen)men det var rätt kul. Grammatiken på eftermiddagen är ju som ett enda långt kafferep, minus fika. Men jag blir så trött bara när att vi sitter och går igenom mellanstadiegrammatik...

Igår så hade vi ju konversationslektion också (numera även känt som "självframkallad Parkinson", på grund av att man sitter i tjugo minuter och skakar av nervositet). Däremot så tror jag att man kommer lära sig mycket när det är över.

Veckans höjdpunkter däremot, måste ha varit föreläsningen om japansk utrikespolitik i onsdags, superbra, och att idag så ska jag läsa ett nytt kapitel av D.Gray-man!!!!!
WOOHOOOOO!!!!!!

Nej nu har det faktiskt inte hänt något mer intressant att skriva, raskt över till Gunilla med dagens.

ORD: pragmatiskt. ett ord som jag fram till nyligen inte använt sedan filosofilektionerna på gymnasiet, men som jag börjat använda igen. Pragmatismen karaktäriseras av att sanning avgörs genom vad som är praktisk gångbart och hur det helt enkelt fungerar i verkligheten. Så det är alltså ett lite mer fancy sätt att säga att "det funkar" genom att säga "det är pragmatiskt sant". På ett ungefär.

LÅT: (den roligaste biten)
Idag har jag valt att presentera "Killer Smile" av ett band som heter Veltpunch (de gjorde även introt till Nabari no Ou)

Låten handlar väl ungefär om att vara trött på ett händelselöst liv och samhälle som mest går per automatik. Jag gillar verkligen låten och hur melodin är uppbygd, sedan så vill jag promota bandet (för de har ju värsta coola bruden som basist!)

http://www.youtube.com/watch?v=qx2xVg_1z7U

2 kommentarer:

  1. Googlade efter videon med Björn Gustafsson men det var så lågt ljud på alla så jag hörde ingenting :(. Vet du någon som har bra ljud, och kan du isf länka till den?

    Jag ÄLSKAR pragmatismen...hahaha

    SvaraRadera
  2. Hmm, nej jag tror att de flesta på youtube brukar ha taskigt ljud.. testa att ha hörlurar på, då brukar det gå bättre för man slipper en massa bakgrundsljud^^

    Och visst är pragmatismen bäst, den är så... pragmatisk!

    SvaraRadera