lördag 8 maj 2010

Avsnitt 13: Good times, bad times; we've all had our share

Sitter här och är lite småtrött, har pluggat alldeles för mycket idag! Men den 19:e börjar tentorna, så nu är det minsann ingen tid för rast och ro. Egentligen skulle jag ha gått ut med Nanna och Jossan ikväll, men Nanna blev sjuk... lika bra, för jag hade nog somnat på vägen hem, haha.
Fick veta i torsdags att jag måste ta omtenta i augusti på konversationsmomentet (förutsatt at jag klarar den skriftliga först). Dock så känns det ganska bra, nu har jag tid i sommar att träna i lugn och ro och bli säker på att prata, för jag kan absolut förstå lärarens beslut, jag hade aldrig satt godkänt på mig. Sedan så är jag ju inte ensam, så jag kan nog hitta någon att öva med^^

Hoppas bara att första skriftliga tentan går bra, jag har tänkt satsa på ett C minst (tror att det är ca 75% eller så) bara för att kunna känna att man riktigt kan. Ett betyg är ju inte avgörande för vad man verkligen kan, men jag har väl alltid varit lite av en betygsjägare... jag har dessutom hört att omtentan är mycket svårare för att "man inte ska få längre tid på sig än andra att plugga" vilket känns lite... ja jag vet inte; jag förstår absolut tanken, men det är samtidigt lite fult att göra så. Tänk på de som straffas bara för att de var sjuka eller hade en dålig dag? Ska de lida för att vissa inte pluggade i tid?

Jag har börjat läsa en ny bok nu också, den är helt jäkla awesome! Fasen, jag har hängt med Nea ett par dagar nu, så därför säger jag awesome hela tiden. Det är hemskt. JÄTTEHEMSKT.
I alla fall, man får nog kalla boken "nygammal" för det är ju "Interview With the Vampire", och den filmen har jag ju sett tusen gånger. Men boken är jätteintressant, karaktärerna är väldigt annorlunda fårn filmen. Man får inte samma känsla av idolisering av huvudpersonen, och det hela känns mer... mänskligt? I övrigt så måste jag säga att Anne Rice är en mycket skicklig författare, och hennes beskrivningar av känslor och beteenden ur olkia perspektiv är helt fantastiska.
Så den boken kan jag rekommendera! Gärna på engelska också, för det blir liksom inte samma sak översatt...

Ikväll ska jag kolla på en indisk/frank film på TV, en skildring av ett fiktivt samhälle utan kvinnor, och följden därav. Den verkar vara rätt så jobbigt osykiskt sett att titta på, men den verkar bra också^^.
Jag får väl komma med en recension sedan!

Menmen, mamma tjatar om att jag ska fixa kaffe till oss, så vi får väl hoppa till dagens nu! Gunilla!!!! "Jaaaaa.....?"

Ord: Awesome: en färg som är riktigt neonrosa-aktig. Inte fint. (seriöst, kolla på wikipedia efter awesome så hittar du den)

Låt: Good Times, Bad Times av Led Zeppelin. Den säger rätt mycket om livet och dess upp- och nedgångar. Eller ja inte så mycket i ord, men man får känslan:)

3 kommentarer:

  1. Jisses, man är borta i tre veckor och vad händer? Två nya inlägg!!!

    Puss :)

    SvaraRadera
  2. Haha, vad menar du, att det är helt löjligt många eller få?
    Puss<3

    SvaraRadera
  3. Hallå!!!Hallå!!!Hallå!!!

    Det ekar :(

    SvaraRadera