måndag 13 september 2010

Avsnitt 22: Moshi okanemochi na hito ni nattara...

Om jag hade pengar...

Skulle jag leka med radiostyrda helikoptrar på jobbet (som han på reklamen!)

Skulle jag muta regeringen så att lagarna ändrades och man lättare kunde bygga vindkraftverk.

Skulle jag köpa dir En Grey och få dem att spela Clever Sleazoid varje morgon, istället för väckningssignalen på mobilen.

Skulle jag resa jorden runt och bo på lyxhotell vart jag än var.

Skulle jag sitta varje dag (efter klockan tolv) och dricka dyrt vin.

Skulle jag köpa ett hus i varje land och ha som sommarstuga.

*************

Grejen är att jag får nog försöka jobba på jobbet. Men jag kan fortfarande skrämma folk i parker genom att flyga uåå med min radiostyrda helikopter när de minst anar det (på min fritid).

Jag kan nog inte muta regeringen, men den dagen jag får en elräkning kan jag ju se till att åtminstone jag köper el från vindkraft.

Diru blir nog aldrig till salu, men jag kan ju spara ihop till en riktigt bra stereo, och lära mig spela Clever Sleazoid på gitarr kanske?

Jag får nog back-packa jorden^^. Plus att man vill ju se ett riktigt land och en riktig kultur, inte något himla Liston (som iofs inte är sååå lyxigt, men ni fattar poängen).

Eftersom vi redan fastställt att jag måste jobba på riktigt, så kan jag nog inte sitta mellan 12 och 22 och dricka vin varje dag. Men på lördagkvällarna är det ju ingen som hindrar en!

Och Jag får nog vara glad om jag lyckas skrapa ihop en sommarstuga i Flen. Men vad gör det, när jag kan back-packa med mitt tält!?

Sug på det ni.

Dagen till ära så har jag valt en låt som heter "My Pace", som är så himla skön att bara dansa i köket till:D

Länk: http://www.youtube.com/watch?v=PYNRInGn0gI

1 kommentar:

  1. Så klok så klok min kära syster <3.

    Och efter 2 flaskor rosé är det inte mycket som spelar roll. Då äger man världen!

    SvaraRadera