onsdag 29 september 2010

Avsnitt 23: Kyou wa harete, tanoshikatta

Yoooooo! "Idag var solig och rolig". Haha dagens titel lät bättre på svenska än på japps, vad roligt^^. Jag funderar på om jag ska starta en japanska-blogg btw, för at hålla uppe språket nu när jag inte pluggar det längre. Jag kan kombinera det med lite chattkompisar kanske?

I alla fall, idag har det faktiskt varit soligt och roligt. Jag har jobbat från halv åtta, och jag höll på att dö nör jag skulle gå upp halv sju. Jag har sedan haft en rätt bra arbetsdag, som gick ungefär så här:

1: sitta och passa skötsamma barn i femton minuter.
2: spela mattespel (dvs övervaka spelarna) med hyfsat skötsamma barn
3: dricka kaffe
4: spela mer mattespel med oroväckande skötsamma barn
5: äta mat
6: dricka mer kaffe
7: gå promenad och leka ute i fantaskiskt väder samt sitta och sola på en bänk en halvtimme
8: hänga på fritids ett tag

Sedan så hjälpte det ju till att jag fick beröm av de andra i personalen också, det var verkligen kul att höra att man är uppskattad:D
Särskilt på fritids, för man känner sig lite överflödig när barnen mest sköter sig själva ändå, man prickar av en del när de går liksom.

Sedan så har jag suttit och kollat lite på Bleach. En helt okej serie, om än lite långrandig när en scen utspelar sig i tre avsnitt liksom. Men jag blev positivt överraskad, eftersom jag varit jäkligt skeptisk innan.

Vad mer... jo! I helgen ska jag på cirkus! Jag ska till Nannananna och kolla på anime och gå på Cirkus Cirkör i Ytterjärna, fett skoj! Jag har faktiskt velat se dem förut också, så jag ser verkligen fram emot det.

Ajja (fulaste ordet i skrift btw) nu ser jag fram emot att få sovmorgon (jag börjar först 13.15 imorgon!!!) Och tänkte gå över till dagens! I brist på energi, så skippar vi ordet (som så ofta).

Gunilla, hit it.

Dagens Låt: "Movin!!" av Takacha

Kortversionen med översättning:

http://www.animelyrics.com/anime/bleach/bleachmovin.htm

Bara för att man blir så himla glad av melodin

3 kommentarer:

  1. De kan skatta sig lyckliga som har en sådan toppenvikarie som du! Ta det lugnt med kaffet bara ;).

    SvaraRadera
  2. Hello, ska det inte bli något inlägg i oktober? Puss

    SvaraRadera
  3. Det var JAG i förra inlägget. /Emma

    SvaraRadera