fredag 19 november 2010

Avsnitt 25: kite, kiite to kitte.

Idag är det fredag, och istället för att vara på jobbet och gå förklara för minst tre pers att nej, vi ska inte rita hela dagen, så sitter jag hemma och är lite snuvig. vilket är ett gott tecken eftersom jag haft väldigt väldigt ont i halsen och öronen innan och det äntligen har släppt. Jag får knarka esberitox så att jag blir helt frisk till imorgon dock, jag ska ju träffa Emmapemma! Först ska vi bowla och käka, sedan ifall allt går enligt plan ska vi ut, jag är så sugen på att kolla in Vampire Lounge, de har superfina drinkar.

Idag ska jag nog städa lite också, bara för att vara duktig.

Förra helgen var jag och klippte mig, och ja, jag har faktiskt plattat håret bara för att fotot ska bli bra:


Ja sedan så ser man ju så himla blek ut så man blir inte klok.

Förra veckan gjorde jag ju en mycket omtalad höstgrupp som blev så här:



Jag är rätt nöjd om jag får säga det själv, särskilt med att jag köpt växterna för tio spänn styck ;)

Nej nu hade jag inte så mycket mer att säga idag, har dessutom lite annat att göra (because I'm soooo busy all the time) så jag hoppar till dagens!

Dagens Låt: Gorecki av ett band som heter Lamb. Jag måste erkänn att första gången jag hörde den var när de hade med några rader i Moulin Rouge, men jag blev grymt imponerad när jag hörde hela. Texten är enkel och inte överarbetad för att vara så poetiskt fulländad som möjligt, men musiken ger all känsla som behövs. Den känns så rå på något sätt, så intimt avskalad. Jag gillar att det är en fusion av moderna influenser och mer traditionella instrument och ljud.

som att ha en dator i ett vattenfall. Minus elchockerna.

I alla fall, här är som vanligt länken (vad skulle jag göra utan youtube kan man ju fråga sig):

http://www.youtube.com/watch?v=b01C-TKX9pI

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Snyggt, kanske nya jobbet att göra blomarrangemang. Men nog säkrare att stå inför 25 pers och göra ett flertal upprepningar under en dag.
    Kram IP

    SvaraRadera
  2. Fin du blev i håret! Men det syns inte hur långt hår du har kvar? Aja, får kika på dig idag när du kommer :). /Emmapemma

    SvaraRadera