lördag 6 november 2010

Avsnitt 24: "Yuki" wa sekai no ichiban warui namae, zettai.

Dundun!!!! Nu kommer det utlovade blogginlägget (efter mycket påtryckningar från fansen;))

Jag måste börja med att säga att Gud (även vi icke-religiösa skriver Gud med stort g)vad skönt att det bara är lördag, men det känns som söndag. man tänker liksom... "åhhh det är lite söndagsmysigt", sen "nej men det är ju bara lördag! Yes!!!". Perfekt.

Igår var jag ute på äventyr (eller ja, inte Indiana Jones-äventyr) men jag var uppe i Stockholm och kollade på bio med Sofie, Jessica och Kristoffer från japanskan, superkul^^
Vi såg Avatar- the Last Airbender, som var bra. Typ.




Skådespelarna var inte så jäkla mycket att hänga i julgranen (utom ett par insatser som faktiskt stod ut från mängden och var väldigt intressanta), tjejen som var huvudkaraktären var helt överflödig och hade ingen som helst funktion i filmen utom att leka captain obvious. Skitbra ifall alla som ser filmen har ett IQ på 78.
Sedan så var det rätt så förutsägbart. Rättelse- väldigt förutsägtbart.
Trots det så var den ganska sevärd, och jag tror nästan att jag vill se fortsättningen (för nej den var minsann inte slut, det kommer minst en del till...).
När man ser fantasy/ sci-fi filmer så måste man få en viss känsla i maggropen, som jag tycker att man trots allt fick lite av.
Fast det är ju fortfarande ingen Sagan om Ringen... (hahaha)

Idag ska jag fortsätta titta på lite jobb till våren/sommaren. Om någon har ett tips på ett kontorsjobb där man kan jobba lite och få mycket betalt så ring nu!
Nej men trots att jag klagar hela tiden så är jag glad att jag faktiskt har ett jobb. Den största nackdelen är ju osäkerheten med vad man ska göra, eftersom man blir inringd efterhand. Söndagseftermiddagarna blir rätt ångestfyllda. Men det är ett bra jobb, man får göra mycket roliga saker och jag har bara stött på trevliga arbetskamrater. Nu börjar man ju komma in lite i det hela och man börjar få mer kontakt med folk. Även om man inte blir rik på det så kan man både göra av med lite pengar och spara lite. Man kanske kan lägga pengarna på aktier?

Jag gjorde förresten en smörgåstårta häromveckan som jag måste lägga upp en bild på för att den blev så fin:



Nej nu är det dags för Dagens!

Dagens Låt: Idag så har jag valt en låt som heter Marionette, den framförs av ROLLY och Zetsubou Shoujotachi (ungefär "girls of despair") och är slut-temasång (hur översätter man egentligen "ending theme" till svenska på ett bra sätt?) till Zoku Sayonara Zetsubou Sensei. Man blir så glad av melodin och så är serien jättebra ockå. Definitivt sevärd om man gillar sjuk humor.

länk:

http://www.youtube.com/watch?v=llEOqWbXi6s

1 kommentar:

  1. Smörgåstårtan är MYCKET, MYCKET fin! Precis så där proffsig som dem man köper på konditori :). En sådan kan du väl göra till mig? Pretty please!!!

    Angående pengar så tycker jag att du ska lägga dem på hög eller i säker/halvsäker fond. Om jag hade varit ung idag så hade jag sparat så mycket jag kunnat och sedan lagt in det i en bostad. Eller så hade jag spenderat alltihopa på en jorden-runt-resa...hihi.

    Puss, puss/fanset

    SvaraRadera