tisdag 24 maj 2011

Avsnitt 29: SYNTAX ERROR

Jag har en miniräknare. När man slår in siffror i felaktig följd eller försöker göra en felaktig uträkning (typ fem stycken + i rad) så får man ett meddelande med "Syntax error". Ganska ointressant egentligen, men jag tyckte att det symboliserar mitt hat som jag känner ganska bra.

Språknörden har nämligen varit framme igen.

Och en revolution är nära.


Kan ni förstå frustrationen när man läst så många ENGELSKSPRÅKIGA skriva fel på your/you're, have/of (hur fasen blandar man ihop dem???) och liknande. Efter ett tag tror man att man själv trott fel, eftersom man ser det i varannan jäkla text. Men sedan så får man en bekräftelse när någon seriös och trevlig liten ängel säger att "det är fakrtiskt de som är dåliga på engelska."

Sedan så blir man arg igen för att så många gör fel. Till och med jag med en gymnasieutbildning inom engelska ser att det är fel. FEL.


Jag har sagt det förut, och jag kommer säga det igen.

Himla amatörer.

Därför, kära vänner, borde vi ha en funktion i varje tangentbord som -när man gjort samma fel tre gånger eller så- ger en liten elchock och så ska det stå SYNTAX ERROR över hela skärmen. Som ett virusanfall på datorn liksom.

Gunilla hälsar förresten. Hon tycker ni ska lyssna på den här låten (ni får köra med copy-paste som vanligt eftersom inte hyperlänkfunktionen vill vara snäll och fungera):

http://www.youtube.com/watch?v=FDwsKtm_5oI&feature=BFa&list=PLC7EF2F8626D81217&index=27

Min enda kommentar på låten idag kommer att vara att jag och syrran kom fram till att allt franskt, det är lite bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar