onsdag 15 juni 2011

Avsnitt 34: Nice Megane (Nice glasses)

Jag har varit så upptagen nu ett tag. Jag har varit dödssjuk först (efter mina Uppsalastrapatser) och jag är fortfarande hostig. Rätt pissigt, för jag skulle behäva ta lite promenarder och träna. Nu får man för mycket ångesrt när man äter godis och makaroner ju.

Jag har jobbat ett par dagar också, idag har jag dock haft min lediga dag. Det känns lite konstigt efter min sista dag någonsin i skolan bakom kulisserna (pepparpeppar) och att jag inte kommer stryka fler pärlplattor såvida jag inte köper en platta till mig själv. Pärlor kan jag meddela att jag redan har.

Imorgon drar det igång med intruduktion på bolaget i alla fall! Det är skönt att det blir på det här på byn, så man får en mjukstart innan det bär av till stan. På fredag har jag min första schemalagda dag, och jag hoppas att vi får tillgång till schemat som gäller framöver snart också. Det vore bra så man kan planera in något kul på fritiden:D

Det var väl det mest intressanta jag hade idag ungfär, så här kommer Gunilla.

Dagens låt: Rokudan no Shirabe skrevs som ett stycke för stränginstrumentet koto Under 1600-talet av Yatsuhashi Kengyou och är idag ett av de mest kända styckena. Jag vet faktiskt inte hur en professionell koto-spelare ska spela, men just den här länken visar en dam som jag tycker spelar fantastiskt intressant. Ett tips är att kolla på hennes andra klipp, för det är lite som att någon spelar på strängarna där inne i bröstet när man lyssnar på henne. Dessutom så tycker jag att halva upplevelsen är att se någon spela.

Länk: http://www.youtube.com/watch?v=u26SG0015dc

1 kommentar:

  1. Ångest = dåligt
    Godis och makaroner = bra i lagom mängd

    Puss/Sis

    SvaraRadera