måndag 6 juni 2011

Avsnitt 32: "Det tog en kvart att komma på en bra titel"

Det har varit rätt händelserikt sedan sist må jag säga!

Stora delar av långhelgen har jag spenderat sjuk, och jag ska vara hemma från jobbet minst till och med onsdag. Där rök min dator liksom :( Men jag kände ändå att jag hade råd att beställa en ny telefon idag, jag måste ju ha något att hänga mina nya D.Gray-man-smycken på, de jag köpte på UppCon^^

Eftersom jag var/är sjuk så vara jag bara där på fredagen, men jag fick ju se versailles, vilket ändå var prio ett! Bara för att de är så snygga måste jag lägga upp en bild:



Det var lugnt en av de bättre spelningarna jag varit på, de spelade mina favoritlåtar och Kamijou pratade jättemycket med publiken (på katakana, såklart. hur gulligt som helst) och så var det ju kul att de signerade efteråt. Jag hade lust att göra en kupp och kidnappa Yuki och bara springa därifrån^^
Nu får man sitta och vänta tills UppCon laddar upp videon med konserten så man kan se allt igen.
Eftersom jag inte har någon kamera med mig någonstans (fast kan ju börja använda telefonen när jag fått den) så har jag inga bilder från UppCon, men jag ska försöka sno lite från folk inom kort^^

Som sagt så är jag sjuk, och det är inte kul :( Kraftig förkylning och ögoninflammation de luxe. I morse var ögonen igensydda som på ett försöksdjur, jätteläskigt. Jag kräver lite sympati.


Jag snodde en lista från syrrans blogg (samma syrra som påpekade att Versailles inte var världens mest manliga band, FY DIG) som jag tänkte egotrippa mig med en stund.


Bästa maträtt?
Sushi om det är varmt ute, Pizza med fyra sorters ost om det ska vara fredagsmys
Bästa efterrätt?
Skippar efterrätten och går direkt på fikat^^
Bästa dryck?
Kaffe, vin och vatten
Hatdryck och maträtt?
Jag hatar Whisky... hatar inte mycket mat men tycker inte om kålpudding.
Bästa alkoholdryck?
Vin och roliga drinkar
Använder du smör på smörgåsen?
Alltid Bregott!
Smågodis eller färdiga påsar?
Smågodis (fast fika är godare)
Bästa soppan?
Soppa på hemlagad kräftfond
Favoritglass?
Jag gillar inte direkt glass, det ska i så fall vara päronglass i strut

Arbete, utbildning:
Jobbar eller pluggar du?
Jobar, men ska börja plugga
Vad vill du bli?
Jag vill bli stolt ägare till en vinbar, en irländsk pub, en manga-bar och en herrgård öppen för lyxixa weekends. Eller yrkesmördare, som John Cusack i Grosse Point Blanc
Trivs du med ditt jobb/din utbildning?
Ja, fast rent konkret har jag inte haft användning för den ÄN. Men det kommer, don't worry
Är lönen viktigast?
Inte viktigast, men... viktig. Superviktig

Lite allt möjligt:

Har du barn?
Ett inom mig (pfffft yeah right)
Är otrohet okej?
Nej, för vore det okej skulle det inte vara otrohet, det skulle vara en typ av öppet förhållande. Sedan så är inte världen svart eller vit alltid, även när det gäller otrohet.
Älskar du någon?
Flera^^
Betyder familjen mycket för dig?
Ja, och det gör den nog för de flesta (hoppas jag)
Vart åker du helst på semester?
Till kulturellt berikande resmål; städer med möjlighet till museibesök, fornlämningar, teatrar, modern kultur (typ Camden) etcetera
Bästa klimatet?
Lagom varmt, som i Sverige nu minus blåsten. Jag vill ha sol året om.
Hemmafest eller krogen?
Jag gillar hemmafester om det är med gott sällskap, krogen är ju ett trevligt ställe att träffa nya männiksor på:). Men krogen vinner nog, det blir lite mer hajpat där

Ifall det är någon som orkat läsa hit ner, så kan jag meddela att jag ska lämna över till Gunilla, eftersom jag ska gå och fika nu!

**Gunilla kommer in med den lilla svarta**

"Ehem.. testing-testing, hör ni mig? Bra."

Dagens Låt: Zombie med Versailles (Gud så oväntat). Bara för att lite fler borde lyssna på detta band och det här är min favoritlåt med dem.

http://www.youtube.com/watch?v=NNTgkb_8R7g&feature=BFa&list=PLECFDF99B4E4DB0AC&index=5

2 kommentarer:

  1. Nej men jag har väl aldrig sagt att de är omanliga ;). Det är visserligen svårt att avgöra om de verkligen är män? Hursomhelst - om de är män så är de per definition manliga. Maskulina är de däremot inte. Men det är väl själva poängen kan jag tänka mig?!

    ^^/Sis

    SvaraRadera
  2. Haha men jag blev lite putt över att du intre bugade inför affischen och bad om att få starta en kult i deras namn! Jo men visst, jag ser din poäng, fast efter att ha lyssnat på band med den här stilen i fem år så får man ett annat sätt att se på karlar ;)

    SvaraRadera