tisdag 28 juni 2011

Avsnitt 35:

Ooohooohhh idag har jag åkt tunnelbana (som om det var värsta bedriften). Men det kändes lite småjobbigt, jag fick springa till den och väl därinne fick man trängas med läskiga människor. Men detr var värt det, för efter den hiskeliga färden så kom jag fram till Elite Hotel Palace där vi hade kurs för oss färskingar om bland annat systembolagets värderingar och annat superskojigt. Jag känner mig otroligt inspirerad till att kolla leg nu, typ hela tiden. Jag får praktisera det näst gång på jobbet;)

Jag får som alltid lust att skriva ett inlägg när systeryster gjort en lista jag tänker sno: och idag fr jag ju inte vara sämre;

1.Var hittade du den här listan? Snodde från syrran, como siempre.

2. Var är dina föräldrar födda? Mamma är född i Vintrosa (haha till skillnad från Emma så kunde jag svara på det. Efter att jag frågat mamma som stodd bredvid.) och pappa är från Uppsala.

3. Vad är det senaste du installerade på datorn? Räknas Msn?

4. Vilken är din favoritrestaurang? Samba Sushi att ta med från och Minako att äta på. Båda har grym sushi.

5. När badade du i en pool senast? Det var i vintras på Södertuna.

6. Har du varit med i någon skolpjäs? Nej, vi hade inte sådant på min tid.

7. Hur många barn vill du ha? Inga om jag ska vara helt ärlig. Kanske senare i livet, men att vilja ha barn eller att "gilla" barn (det är ju helt sjukt att diskriminera en hel åldersgrupp så där) är inget jag förstår.

8. Vilken musikstil tycker du mest illa om? Hiphop, RnB samt dansband.

9. Hade du lätt för att bestämma dig för vad du skulle rösta i valet? Hyfsat, block var lätt- sedan så blir det svårare när man ska se vilka frågor de fokuserar på etc.

10. Vad har du för TV-kanaler? De som ingår i boxen.

11. Har du åkt moped någon gång? Faktiskt inte. Jag tror jag tyckte det var ganska B redan när jag var 15.

12. Har du busringt någon gång? Of course!

13. Har du fått felparkeringsböter? Ja med min osynliga bil ;)

14. Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump eller fallskärm? Nej.

15. Vilken är den plats längst bort som du har besökt? Jag måste tyvärr säga att det är Kanarieholmarna. I alla fall rent geografiskt.

16. Har du en egen trädgård? Jag hoggar mina föräldrars, och jag odlar ärtor i den^^.

17. Vilken är din favorit bland tecknade serier? Sailor Moon. Bara för nostalgi.

18. Kan du alla orden i nationalsången? Da.

19. Badkar eller duschkabin? Dusch. Eller nej förresten, badkar.

20. Vilken är den bästa film du sett senaste månaden? Det måste nog vara "The Brave", en väldigt skum film. Men intressant.

21. Favoritpizza? Quattro Formaggio.

22. Chips eller popcorn? Chips.

23. Vilken färg på läppstift använder du? Ingen.

24. Har du rökt jordnötsskal någon gång? Haha nej, faktiskt inte.

25. Har du någonsin varit med i en skönhetstävling? Njet.

26. Apelsin- eller äppeljuice? Apelsin.

27. Vem är den senaste som du åt ute med, vad åt ni? Det var lunchen idag med de andra nybörjarna. Jag käkade biiiiiff.

28. Favoritchoklad? All choklad är min favorit, det är omväxlingen som gör det.

29. När röstade du senast? Hösten 2010.

30. När åt du en hemodlad tomat sist? Tio är sedan kanske?

31. Har du vunnit en prispokal någon gång? Njet.

32. Är du bra på matlagning? Ja!

33. Klarar du att tanka själv? Ja, fast jag gör det ju aldrig.

34. Har du beställt något från något av de där shoppingprogrammen som går på reklamteve-kanalerna? Njet.

35. Pepsi eller coca cola? Coca cola.

36. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb? Ja, när jag jobbade som medlemsvärvare hade vi banderoller och nu har jag ju värsta oufiten på systemet.

37. Vad var det senaste du handlade? Bananer och fem stycken nudelskålar från Blue Dragon på Coop Forum igår. Jag bunkrar inför flytten i höst.

38. Har du kräkts offentligt? Nej! Det är under min värdighet!

39. Vill du helst bli mångmiljardär eller hitta den sanna kärleken? Pfft, jag skulle bara kunna ge sann kärlek till en man med en stor plånbok, så jag får båda. Enkel matematik.

40. Tror du på kärlek vid första ögonblicket? Nej, men den attraktion man känner vid första anblick kan ju urtvecklas till kärlek.

41. Har du ringt något betalnummer? Jag tror inte det. Jag hoppas inte det.

42. Kan man vara vän med sitt ex? Jo då, men inte om det varit någon taskig otrohetshistoria. Man måste kunna lita på både älskare och vänner.

43. Vem var det du besökte på sjukhus senast? Har aldrig gjort det.

44. Hade du mycket hår som liten bebis? Ja, jag har bestämt för mig det.

45. Vad har du för meddelande på din telefon/mobilsvar? Något automatiskt.

46. Vad har du i din väska? Busstidtabell, plånbok, femtioelva busskort, nycklar kanske, tuggummi, lite smått och gott här och där.

47. Någon favoritsak du gör innan du går och lägger dig? Lyssnar på musik en stund och dansar under min kambodjanska lampa.

48. Vad är du tacksam för idag? Att jag inte dött av värmeslag och att jag fått en supersnygg solbränna på mina fötter.


Anyway, nu blev det lite bråttom, så Gunilla får ta och springa sista biten in i studion.

Dagens Låt: 2PM finns det ett koreanskt pojkband (ja, POJKBAND) som heter och de har gjort en låt som är skitdålig men som jag av någon outgrundlig anledning lyssnar på ändå... det är melodin som är dålig (sjukt datoriserad och plastig RnB), men texten lyfter det hela (den är ooriginellt om att man hatar sitt ex, men ändå gripande). Plus att det är lite extra härligt med ångest på koreanska, världens gulligaste språk.

Så, we present- I Hate You

http://www.youtube.com/watch?v=M4rZvGF7ICY

1 kommentar:

  1. Hej där, det är bra att du copyar mina listor! Vi har en kattbur till dig (eller snarare till den presumtiva katt) om du vill ha. Gissa vilka som har fått nya burar....hihi.

    Puss/Sis

    SvaraRadera