tisdag 10 augusti 2010

Avsnitt 15: Summer nights

Efter mycket om och men: ännu ett inlägg. Jag har inte dött. Jag har bara varit så otroligt upptagen. Haha, eller inte. Men jag har gjort en hel del sedan sist!

Först så hängde jag med Linda i London/York, hur kul som helst, även om man smälte bort i värmen^^. Vi hade lite sightseeing och jag blev kär i York, det är en otroligt fin stad. Sedan så blev jag såld på Starbucks mocha-frappucchino också, den är beroendeframkallande. Livsfarlig till och med.

Sedan så bar det av hemåt igen, då gjorde jag väl inte så mycket, fast jag fyllde nyligen 20 i och för sig! Jag har till och med hunnit hänga lite på systemet;)

Jag jobbade ett par veckor (knappt) innan jag gick in i väggen. Vilket fiasko. Men det får bli samtalsämnet en annan gång.

Sedan så bar det av till London igen, med Nanna denna gång och vi såg Diru! Helt OBESKRIVLIGT BRA! Jag har ju sett dem i Stockholm förut, men de var bättre den här gången, plus att Club Koko var jättefint. Man fick en känsla av att vara på en teater, med flera våningar, balkonger och Moulin Rouge-inredningen.

Dessutom håller jag på och söker jobb, ska bland annat anmäla mig till vikarieförmedlingen här i byn, sedan så ska man väl söka lite av varje också! Det vore rätt intressant att jobba på min gamla högstadieskola, om man ser det som en social studie och inte som att man kommer bli jagad av blodtörstiga sociopater (aka tonåringar).

I dag så fyller ju min svåger år också, grattis Farbror Klas!!! Vi var på Grand Hotel i lördags och åt smörgåsbord för att fira honom, mycket trevligt! Satte standarden för hur man ska fira liksom;)

Just nu i detta tillfälle håller jag på och kollar på en Engrish-hemsida (somliga är bekanta med detta, för er andra så får jag väl förklara...). Det är alltså att driva med ett flertalet asiatiska folkgrupper och deras stundom bristande kunskaper i det engelska språket.

Snorkul. Seriöst, kolla bara på det här liksom!




(Bilden är courtesy of www.engrish.com)

Det är så roligt att håna andra...






Vi måste ju vara lite musikaliska också, men Gunilla är sjuk idag så jag får ta "Dagens" helt själv!

Så... TAGNING!

Låt: Tab Wana Maly (och jag har ingen aning om det är rätt stavning) är en låt sjungen av många, egyptisk från början tror jag, men den här versionen är av den Libanesiska sångerskan Nourhanne

http://www.youtube.com/watch?v=0xgi5eLKWVA&feature=PlayList&p=6D3CBA1B4CED3B17&index=25

Personligen tycker jag att videon är helt konstig och att hon har alldeles för mycket smink för att inte se läskig ut, men om man bara lyssnar och blundar... så blir man helt salig och glad:)

Här är en översättning jag hittat till sista versen, och jag tar inget som helst ansvar för om den är korrekt eller inte:

Now sing you all, and repeat with me -

our love is still fresh on this,

its first anniversary.

So, sorrows, keep your wounds at bay.

Take another route,

you have noplace here.

Because I am with you have I forgotten

the hard days I lived in the past.

Do you think I fear for blame?

Blame me!

Why should I care?


Man känner för att gå ut och dansa i regnet nästan.

Sedan så kommer vi till dagens ord: Misogyni.

Hat eller starkt förakt mot kvinnor.

Nu väntar ni er säkert en djup och feministisk utläggning, men nej! Jag har bara råkat höra detta ord ett flertalet gånger de senaste veckorna i flera sammanhang helt orelaterade från varandra. Däremot så kan man ju tycka att det i jämförelse med många andra är ett viktigt ord att kunna, eller hur? Know thine enemy...

2 kommentarer:

  1. Hej där, jag tycker du ska låna listan faktiskt! Puss, puss <3

    SvaraRadera
  2. Haha jaa, nu har jag gjort det också... XD

    SvaraRadera