måndag 11 januari 2010

Avsnitt 1: Skepp ohoj landkrabbor!

WHOOOOOOSH!!!!!!!!!!!

Okej, nu kommer äntligen (för ni har ju alla suttit som på nålar) avsnitt ett av den nya såpan Moyashi Monogatari, som kommer att sändas dagligen/vecko-/månadsvis. Beror på huruvida regissören tagit tillräckligt med opiater för att vara kreativ (får flashbacks från en film med Johnny Depp där han ska fånga Jack the Ripper och röker opium konstant och dör i slutet, rätt tragiskt faktiskt).

Apropå honom, så har jag suttit i säkert tre-fyra dagar och sett på Pirates of the Caribbean-filmerna för många gånger.
Jag börjar nästan tycka att tvåan är helt okej, och då är det illa.

Men i alla fall; ettan- rätt bra, tvåan skräp, sedan så bojkottade jag egentligen trean, men vad sjutton tänkte jag, man kan ju inte klanka (underbart ord btw) på något man inte sett, så jag såg den också. Sedan gick det utför. Trean var ju så skum att det blev snorbra, jag menar Johnny Depp lyfter hela filmen med sitt skådespeleri från djupet i Kattlagrottan till trädtopparna (de där amerikanska som blir jättehöga, vad de nu heter). Jag garvar alltid hysteriskt åt "We shall have a mignificent garden party, and you're not invited!"-repliken.

Efter det så lyckades jag få mani på pirater och mitt nya mål har blivit att skaffa mig en pirathatt. Då menar jag inte en sådan där svart med Jolly Roger-motivet, men en fin, riktig hatt. En... Jack Sparrow-hatt!!! Seriöst, brukar de inte auktionera ut sådant där för välgörenhet? Min oljeshejk som jag ska gifta mig med (och bli den N:e frun till så han inte märker ifall jag smyger iväg på semester med hans kreditkort...) kan säkert ha råd att köpa den till mig och samtidigt ge de svältande barnen i Afrika mat.

Och sedan ska jag stå i TV och vinka som prinsessan Diana.

I min pirat-yra så återuppsäckte jag efter flera månader av att ha lyssnat på massor av konstigt, ett av tidernas coolaste band: Flogging Molly. Ingen kan skriva om öppet hav och sprit som pseudo-irländare...

Nu kommer jag till den delen av min blogg som ska bli återkommande, nämligen "Dagens".
Inte dagens outfit, det kan jag dock lova. Men grejen är den att jag tycker att man bäst kan beskriva sig själv med vad man gör och framför allt med vad man tycker om, så dagens "dagens" -så att säga- som jag valt, är en låt. Låten heter Tobacco Island, och sjungs av Flogging Molly, och jag lovar- du kommer att stänga ner youtube med ett litet leende på dina läppar!



Men nu ska jag nog ta och försöka sova, innan jag blir en nattens varelse...

1 kommentar: