tisdag 19 januari 2010

Avsnitt 6: Qué dices el pisces? NADA!!!

Så, ännu en dag till ända. Jag har nog inte så mycket att säga om dagen, men jag kände att jag skulle skriva något när jag ändå hade en stund över^^

Hade ju lektion som vanligt, det var rätt roligt och man fick ut en hel del, om inte hade mina fyra timmar i resväg varit rätt värdelösa... Jag måste verkligen hitta någonstans att bo som inte ligger två timmar bort från skolan, för ska jag gå kvar sedan så... jaja, klaga vore ju synd att göra! Till skillnad från större delen av jordens befolkning så får jag ju faktiskt betalt för att gå i skolan, vilket satt i det perspektivet är ganska barockt egentligen.

Satt sedan och tänkte att det vore ju rätt kul att gå på uppcon eller något liknande, eftersom jag faktiskt aldrig varit på något japps-konvent. Jag skäms lite eftersom jag borde ju veta bättre, "nihongo no gakusei" som jag är. Så någon borde joina! Och fixa pengar så jag kan köpa biljett! Feel free to volunteer...

Nej nu kommer jag inte på något mer, och jag har drabblat nog. Över till Gunilla (ni vet vem det är...) som håller i "Dagens"!

Dagens Låt är idag "Yuragu koto nai ai" som sjungs av Tamura Naomi, som har en så himla cool röst, må jag säga! Egentligen har jag ingen jättedjup förklaring till detta låtval, utom att det är en bra låt och man blir på bra humör! Men det borde ju räcka alldeles tillräckligt;)

"Dagens Ord" kommer åter, och håll i hatten, för jag kan nu stolt presentera: wapanese. Detta är då den engelska motsvarigheten till svenskans "nippofil", som vi ju alla vet då syftar till en ickejapan som är sjuuukt besatt av jappsargrejer. Wapnese är en sammansättning av white och Japanese, och jag ser i alla fall framför mig de där irriterandde brudarna i gothic lolitaklänning som skriker KAWAII!!! GAH KAWAIIIIIIIIIII! JAG ÄR MOBBAD OCH DÄRFÖR ÄR JAG BÄTTRE ÄN ALLA ANDRA YTLIGA MÄNNISKOR SOM INTE FATTAR ATT JAPAN ÄR BÄTTRE ÄN ER NOLLOR OCH JAG ÄR BARA EN LITEN WANNABEEEEEE!!!!!!!!!!!!!

Ja.

Godnatt

P.S, den som fattar skämtet i titeln får fem cyber-cookies

1 kommentar:

  1. GIEF MEH COOKIIIIEEEZZZZ?!

    inte superfunny joke though... but good enough for me! :D

    SvaraRadera