tisdag 19 januari 2010

Avsnitt 5: MoneyMoneyMoney... it's a rich man's world.

Okej, igår orkade jag inte skriva något, för jag var återigen så otroligt trött. Hade min första dag och jag knallade ju dit i god tro om att det skulle vara en sådan där mysig introduktionsdag som i höstas. Men NEJ DÅ. Den nya läraren presenterade sig och sedan var det direkt in på "Så här uttrycker du kunna på japanska". Vilket btw är genom en snygg liten verbändelse, det är egentligen inte alls så svårt. Plus att i år har jag ju startat min nya superfilosofi som går ut på att plugga i tid för en gångs skull. Vi får se om det håller veckan ut i alla fall^^

Sedan så skulle jag och Sofie gå och handla böcker och jag är, efter att ha haft mina pengar orörda i säkert en månad, pank. Alltså jag lever på existensminimum och lär ju få göra det några veckor till... Usch, jag stod i kassan och hade inte riktigt pengar så det räckte ens vilket kändes lite surt. Man vet ju att alla andra i kön tror att man är värsta sortens brottsling, liksom man själv gör när man ser andra som står och säger "nej men oj då, kortet funkade visst inte ööööhhh". Men jag får väl helt enkelt klara mig utan facitet, det funkade förra terminen:D

Jag fixade telefonen dock, ringde till kundtjänst och pratade med en trevlig ung man (världens säljarsnubbe) och nu så ska det funka. I bästa fall, inte för att måla fan på väggen, men man har ju lite erfarenhet av att allt inte funkar som man vill oftast.

Sedan när jag drog mig tillbaka till min kammare så att säga, tittade jag på en dokumentär om egyptiska gravar och så, vilket osökt leder mig in på min nya "feature" eller vad man ska kalla det: "Dagens ord". Jag är helt galen i ordkunskap, så jag tänkte att nu måste jag ju skriva ner de bästa orden jag hör, och dagens är "Nekropol". Smaka lite på det, nekropooolll. Definitionen (som vanligt från wikipedia, vi får ju inte bli för seriösa) är de dödas stad, och syftar på större begravningsplatser i närheten av antika städer eller platser som Konungarnas Dal. Säg det igen nu: nekropol.

Undebart.

Sedan så får vi inte glömma "Dagens Låt", som idag är en ren nostalgitripp till mellanstadiet. Det är "Like a Bird" med Nelly Furtado, och jag kommer ihåg att jag tyckte jättemycket om den, man kan verkligen se hur fåglar flyger omkring en när man lyssnar på den. Jag tycker såklart fortfarande om den, men jag har lite svårt för det nya (ungefär allt efter den här låten) som Nelly Furtado gjort, för jag gillade hur hon såg så oglamorös ut i den här videon och bara sjöng. Det är synd att hon inte gör sådana låtar längre, tycker jag.



Jag tror det var allt för "gårdagens" inlägg, nu ska jag nog knapra i mig lite frukost.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar