söndag 17 januari 2010

Avsnitt 4: Städning och puckon

Jao.

Det är ungefär allt jag orkar säga just nu, för jag är så trött så att det inte är klokt. Idag har jag och pappa rensat förrådet (för första gången i år av säkert tjugo, om tidigare år är något att gå på) och jag lyckades såklart snika åt mig en massa snygga prylar som jag bara var tvungen att ha till mitt nya hem jag ska skaffa... Någon gång^^
Jag börjat få seriös ångest att jag ska sitta som trettioåring hemma hos päronen och bara loda, usch!

I alla fall så var det hemskt uttröttande, det var det jag ville säga.

Sedan så funkar ju inte heller mitt byte av telefonoperatör, eftersom alla som jobbar inom den branschen tydligen bestämt sig för att vara puckon. Om det var det ursprungliga syftet, kan jag bara säga en sak: Grattis, ni lyckades MAJOR (igen dessa underbara engelska uttryck som inte tjänar någon funktion). Jag blir nästan lite arg nu. I morgon får man väl prata med kund service eller något, så att det fixar sig och jag kan börjar telefona igen!

Men nog om allt detta meningslösa, nästintill intelligensbefriade och ytliga drabbel och över till något av lite mer kulturell betydelse: "Dagens Låt". Det börjar bli min favorit, haha. Tyvärr så funkar ju inte den där "infoga länk"-mojängen, så ifall någon faktiskt läser detta så får ni väl jobba med att kopiera och klistra in i en ny ruta eller så...

Jag har då valt en låt som heter "You can't always get what you want" med the Rolling Stones, och jag kan rekommendera detta klipp: http://www.youtube.com/watch?v=k4PNO-qymLQ
som är en live-spelning från 81. Man bara måste ju älska att Keith Richards ser ut som en klippedocka i början... garvar varje gång.
Jag tycker också om att den i ganska få ord beskriver livet i sig på något sätt, på ett lite vemodigt men samtidigt hoppfullt, eller snarare accepterande sätt. man får inte alltis (eller snarare oftast) vad man vill, och oftast så blir man trampad på tårna av något pucko inom telefonibranschen. MEN, fan om man inte ska försöka sig på det där "livet" ändå, för ibland lönar det sig.

2 kommentarer: