onsdag 6 januari 2010

Pilotavsnitt

Ja! Nu kommer här första inlägget i min nya, shiny, awesome (visst hatar vi alla missbrukande av engelska språket på detta sätt?) blogg! Efter att ha smutskastat och avskytt hela bloggarvärlden sedan jag först hörde namnet Blondin-Bella (jag menar, hur oseriöst låter det inte vid första anblicken, men vad ska jag säga, hon blev ju uppenbarligen rik och berömd på det) så har min egen narcissism vunnit. Så här presenterar jag nu Moyashi Monogatari: Historien om böngrodden. Namnet kommer från början från mitt hat-älskade smeknamn min kära mamma gett mig, sedan så fick jag nys om en viss animekaraktär med samma smeknamn (dock inte tilldelat med samma affektiva känslor, haha) Allen Walker från D.Gray-man. Jag kan förresten tipsa om dne serien. den är grymt bra. Men poängen är det att jag kände att det var lite öde inblandat i det hela, därav att jag nu har antagit detta alias, haha.

Mitt första inlägg kommer ursprungligen från en "stulen lista" från min syster Emmmas blogg: http://emma.sperlepettersson.se/#home (även hon har inspirerat mig till att börja blogga. fan vad schysst förresten, att det har fått ett eget verb tillsammans med google och skype...

Syftet med denna lista var då att ge en liten närmare presentation av mig själv, och vad jag sysslar med för viktigt och oviktigt varje dag^^

Namn: Tove Maria Sperle


Kallas för: Tove, Böngrodden, Toosi, Tobe-chan (det namnet gör mig hysteriskt arg, haha)


Stjärntecken: Kräfta.

Höger eller vänsterhänt: Höger, men även den är lätt okoordinerad...


Piercingar: Vanliga hål i öronen, läppiercing på höger sida.


Tatueringar: Jao, en fjäril på höger underarm^^.


Längd: 165 cm

Skostorlek: 38-40

Hårfärg: Mörkblond till Brun... **springer och kollar utväxt** Det är nog mörkblond


Fräknar: Njae, lite på sommaren.


Motto: Fixa dina problem istället för att lägga ut rakblads-bilder på bilddagboken.


Kär? Nej, eller jo, om man räknar med min Colin Farell-noja haha.


Önskar du att du bodde någon annanstans? Ja, någonstans med sol, träd, goda drinkar och lejon.


Tycker du att du är attraktiv? Som fan.


Dricker du? Japp, har min nya "vatten-Guinness-mjölk-vin"-diet.


Röker du? Nej.


Vilket schampo använder du? Lågpris... Det innehåller minst kemikalier.


Vilken parfym använder du? Naomi Campbell, Gucci.


Vad är du rädd för? Mumier, apokalypsen (inte den religiösa varianten, snarare den med meteorer), insekter, folkmassor


Gillar du att tvätta? Jag gillar att tvättmaskinen gör det åt mig;).


Gillar du berg- och dalbanor? Om de är små...


Senaste…

Filmen du hyrde? Eragon samt Gladiator (fast jag sett dom innan, men hade nostalgiafton).


Filmen du köpte? Sweeney Todd (den nya).


Låten du hörde: Bob Marley- Buffalo Soldier.


Låten du laddade ner? Miyavi- Freedom Fighters.


Personen du ringde? Vet inte... Tror det var Emma.


Personen som ringde dig? Jossan.

TV-program du såg? Scrubs.


Person du tänkte på? Ja nu blev det ju oundvikligen J.D.


Favorit…

Låt: Buffalo Soldier eller kanske Vanilla med Gackt eller Black Cherry med Acid Black Cherry... Damn jag vet inte, men den sistnämnda har i alla fall en sjukt bra video.


Sak att göra: Spela piano eller läsa.


Sport: Simning (att titta på, särskilt herrarnas av ganska självklara skäl...).


Dryck: Vatten och kaffe.


Kläder: Myskläder såklart!


Film: finns massor att välja på... Men alla borde i alla fall se Monty Python: Quest for the Holy Grail. "Your mother was a hamster, and your father smelled of elderberries!" hahahahah....


Bil: Bilar är dåliga för miljön **låtsas för ett tag att jag faktiskt bryr mig**. Nej men jag skulle vilja ha en Kit som i Knight Rider (viktigt att den har en brittisk accent dock)


Serie: Scrubs, Sayonara Zetsubou Sensei, D.Gray-man medmera.



Har du någonsin…

Gråtit över en pojke? Ja det har jag säkert, men inte på länge.


Gråtit över en flicka? Hmm, inte på det sättet som insinueras.


Ljugit för någon? Den som säger att den inte har ljugit lär ju vara myto...


Varit i slagsmål? Nejnejnej.


Blivit arresterad? Nej.


Träffat någon från internet IRL? Tror nästan inte det, men jag har inte mött någon intressant på internet....


Antal…

Gånger du varit kär? femtio? sjuttiofem?.


Gånger ditt hjärta brustit? Ja en eller två gånger kanske.


Hjärtan brustet på grund av dig? I så fall vet jag inte om det.


Tjejer du kysst? 8-15 (jag har dåligt minne, okej?)


Personer från grundskolan du fortfarande har kontakt med? fyra som jag pratar mer eller mindre regelbundet med


Gånger ditt namn varit med i tidningen? Oj, ingen aning... Säkert aldrig... :(


Senaste…

Boken du läste? Brott och Straff


Personen du fick e-mail av? Facebook (haha ja facebook räknas fan som en person).


Personen du fick brev av? Matilda!


Personen du fick sms av? Emma tror jag.


Gången hela din familj åt middag tillsammans? Länge sedan, kanske en-två månader...


Saken du köpte? Tonic Water på ICA.


Vad har du gjort idag? Handlat, bloggat, fikat, läst.


Brukar du svära mycket? OH JA. Men jag försöker sluta


När stiger du upp på morgonen? Mellan nio och halv elva.


Vad har du på dig? Mjukisbyxor, Hello Kitty-strumpor, Gran Canaria-Tshirt (underkläder).


Vad ska du göra ikväll? Det blir nog mysa i soffan.


Vad är du allergisk mot? Särstavning.


Var har du ont? Ingenstans!


Använder du hårspray? Ibland.


Kan du stå på händer? Nope, kan komma på många viktigare saker att kunna.


Håkan Hellström eller The Ark? The Ark, Håkan Hellström är ju hemsk.


Salt eller socker? Ingetdera...


Gillar du ketchup? Jovars


Är du glad nu? Ja det tror jag nog


Var du glad igår? Haha ja


Vad dansar du till? Aaaah, jag dansar till allt


Stockholm är… ? En stad


Göteborg är… ? Se ovan


Kan du sjunga? Som Mark Levengood sade en gång på ett band om småfåglar: "alla kan sjunga, bara man slipper höra på eländet"


Spaghetti eller makaroner? Makaroner tror jag...


Land du vill besöka? Japan, Kina, Kenya, Frankrike (varit där en gång men det var så länge sedan...), Spanska fastlandet, USA, Ryssland, Sydkorea, Mexiko, Argentina, Iran, Egypten, Sydafrika, Irak, Saudiarabien

2 kommentarer:

  1. Hej och välkommen till bloggvärlden! Det kommer snart kännas som du alltid har varit här...hehe. När kommer nästa inlägg? Och bilder vill jag ha! Puss!

    SvaraRadera
  2. Jag är väldigt stolt över dig Tove, *snyft*, your'e one of us now! Welcome to the dark side :D

    SvaraRadera